F A Q

Det kan jeg med stor sandsynlighed. Vurderer jeg, at jeg ikke er den rigtige tekstforfatter til opgaven, så siger jeg fra, inden jeg går i gang. Jeg har bred erfaring med et hav af brancher, og uanset hvor kompleks din forretning end måtte være, så vil en dygtig tekstforfatter altid arbejde på at formidle den i et lettilgængeligt og forståeligt sprog. Det forudsætter, at jeg sætter mig grundigt ind i sagerne. Forløbet vil være et pingpong-spil mellem dig og mig – jeg sikrer tonen, og du sikrer, at indholdet er teknisk korrekt.

Absolut, for det er i virkeligheden måske dig, der har allermest brug for min hjælp. Er du helt nystartet, eller overvejer du at starte virksomhed, kan jeg hjælpe dig med at få struktur på dine tanker, sat system i dine produkter og sat gang i din markedsføring. Har du været i gang i mange år, kan det være gavnligt at få professionelle briller på dit brand og derigennem tage det til nye højder.

Det svinger meget, men hos mig koster en tekstforfatter 800 kr. i timen. Du får et tilbud fra start, så du ved, hvad du har at forholde dig til. Tilbuddet er udregnet på baggrund af anslået tid, men også ud fra den værdi, som min erfaring, rådgivning og den endelig tekst kommer til at tilføre din virksomhed. Jo bedre du klæder mig på til opgaven, jo hurtigere kan jeg løse opgaven – så indsaml alt, hvad du har af oplæg, tidligere tekster samt noter om ønsker, succeskriterier og målgrupper.

I sidste ende er jeg faktisk ikke dyr.

Man ser ikke sig selv udefra, når man sidder inde midt i osteklokken. Når du hyrer mig, betaler du mig ikke bare for at skrive, men også for at tænke. Du får et ekstra sæt øjne og et nyt perspektiv på, hvad der er dit produkts største fordele, og hvilken værdi, de har for kunderne. Men andre ord: Du laver en investering i dine salgsargumenter, som gerne skulle tjene sig selv hjem igen og igen.

Nej, det gør det ikke. Opgaven er først afsluttet, når du er helt tilfreds, og regningen lyder altid på det, vi aftalte. Kommer du to måneder senere og ønsker ændringer i den oprindelige tekst, så er der naturligvis tale om en ny opgave.

Ord er ikke en metervare, og mine tekster afhænger ikke af, hvor mange taster, jeg kan nå at ramme i minuttet. Det rigtige produktnavn eller slogan kan tage ligeså lang tid som en komplet hjemmesidetekst. Nogle områder er mere komplekse end andre, nogle kunder er bedre til at briefe end andre, mens andre opgaver blot kræver en finjustering. Uanset hvad, så får du, hvad du betaler for.

At købe ydelser af en tekstforfatter svarer til spise middag på restaurant eller købe ny bil. Du får det, du betaler for. Du kan selvfølgelig finde billigere alternativer, men du høster, som du sår. Mine priser er ikke de dyreste, men heller ikke de billigste. Du betaler for min viden og min erfaring – og i sidste ende betyder det, at jeg skal bruge kortere tid på tekster, som rammer din målgruppe langt mere effektivt.

Ingen seriøs tekstforfatter kan garantere dig, at teksterne vil øge din omsætning eller skaffe dig presseomtale. Men jeg kan love dig velskrevne og fejlfri tekster, der oser af troværdig business. Samtidig sørger jeg for at ramme det hos målgruppen, som får dem til at forstå dit produkt og længes efter det.

Det kommer selvfølgelig an på opgavens størrelsen og min kalender. Men jeg er fleksibel og bestræber mig altid på, at du får teksten inden for den ønskede tidsramme. Er dine krav helt urimelige, kan der forekomme hastetillæg.

Både og. Jeg kan skrive headlines og korte katalogtekster, men af hensyn til min faglige stolthed kaster jeg mig ikke ud i store, forkromede brødtekster, der sætter krav til grammatikken, som jeg ikke har forudsætning for at opfylde korrekt. Enten kan jeg få længere tekster oversat, eller også kan jeg klæde en engelskskrivende tekstforfatter på til opgaven for dig.

Nej, men jeg har et veludviklet grafisk øje og vil meget gerne give mit besyv med. Derudover arbejder jeg sammen med en række sindssygt dygtige designere, som matcher min skrivestil 100 procent.

Gerne! Mange af mine kunder har jeg dog aldrig mødt andet end i telefonen og på mail, men selvfølgelig vil jeg gerne have ansigt på dig. Er du i nærheden, så kig forbi. Ønsker du, at jeg kommer ud på din virksomhed, tager jeg betaling for transporttiden (400 kr./t.).