… En tekstforfatter, der har svar på alle indsigelser.

Min opgave er at overbevise dine kunder, men først skal jeg overbevise dig.

Jeg søger en tekstforfatter – er det dig, jeg skal kontakte?
Det ved du allerede. Hvis du vil have mig til at hjælpe dig, så har din mavefornemmelse allerede givet lyd. Jeg får ofte at vide, at mine kunder har besøgt mange forskellige tekstforfatteres hjemmesider, inden de ringer til mig. Men på min side var noget, der gav dem lyst til at blive eller vende tilbage. De kunne identificere sig med min lyd og den stemning, jeg formår at få frem med mine tekster. Hvis du kan høre dig selv i mine ord, så er det selvfølgelig mig, der skal kommunikere dit budskab.
 
Hvorfor skal jeg betale andre for at skrive mine tekster?
Selv ikke i et glasbur kan man se sig selv udefra. Når du hyrer mig, betaler du mig ikke bare for at skrive, men også for at tænke. Du får et ekstra sæt øjne og et nyt perspektiv på dit produkts største fordele, og hvilken værdi disse fordele har for dine kunder. Men andre ord: Du laver en investering i dine salgsargumenter, som tjener sig selv hjem mange gange.
 
Kan du skrive om min branche?
Det kan jeg med stor sandsynlighed. Vurderer jeg, at jeg ikke er den rigtige tekstforfatter til opgaven, så siger jeg fra, inden jeg går i gang. Jeg har bred erfaring med et hav af brancher, og uanset hvor kompleks din forretning end måtte være, så vil jeg altid formidle budskabet i et lettilgængeligt og forståeligt sprog. Det forudsætter, at jeg sætter mig grundigt ind i sagerne, men jeg får brug for din hjælp undervejs. Forløbet vil derfor typisk være et pingpong-spil mellem dig og mig – jeg sikrer tonen, og du sikrer, at indholdet er teknisk korrekt.
 
Du har store navne på kundelisten – vil du også hjælpe min lille virksomhed?
Absolut, for det er i virkeligheden måske dig, der har allermest brug for min hjælp. Er du helt nystartet, eller overvejer du at starte virksomhed, kan jeg hjælpe dig med at få struktur på dine tanker, sat system i dine produkter og sat gang i din markedsføring. Har du været i gang i mange år, kan det være gavnligt at få professionelle briller på dit brand og derigennem tage det til nye højder.
 
Hvad koster en tekstforfatter?
Det svinger meget, men hos mig koster en tekstforfatter 900 kr. i timen. Du får et tilbud fra start, så du ved, hvad du har at forholde dig til. Tilbuddet er udregnet på baggrund af anslået tid, men også ud fra den værdi, som min erfaring, rådgivning og den endelig tekst kommer til at tilføre din virksomhed. Jo bedre du klæder mig på til opgaven, jo hurtigere kan jeg løse den – så send alt, hvad du har af oplæg, tidligere tekster samt noter om ønsker, succeskriterier og målgrupper.
 
Hvorfor er du så dyr?
Kender du historien om manden, der skulle have rettet en bule ud i bilen? Selve operationen tager et sekund, og manden ser det hele ske. Regningen lyder på 901 kr.! WHAT? Mekanikeren siger: “Slaget med hammeren koster 1 kr., og de 900 kr. betaler du for min viden og erfaring – altså for, at jeg præcist ved, hvor jeg skal slå. På samme måde er det hos mig. Du betaler for det, jeg gør, men også for det, jeg ikke gør, fordi jeg ved, hvad der fungerer, og hvad der ikke fungerer. Så i sidste ende er jeg faktisk slet ikke så dyr. Derudover betaler du dig fra et stykke arbejde, som du kunne have brugt måneder på selv at udføre uden nær at komme i nærheden af samme resultat. 
 
Hvorfor tager du dig ikke betalt pr. ord?
Ord er ikke en metervare, og mine tekster afhænger ikke af, hvor mange taster, jeg kan nå at ramme i minuttet. Det rigtige produktnavn eller slogan kan tage ligeså lang tid som en komplet hjemmesidetekst. Nogle områder er mere komplekse end andre, nogle kunder er bedre til at briefe end andre, mens andre opgaver blot kræver en finjustering. 
 
Burde jeg ikke bare finde en billigere tekstforfatter?
At købe ydelser af en tekstforfatter svarer til spise middag på restaurant eller købe en ny bil. Du får det, du betaler for. Du kan selvfølgelig finde billigere alternativer, men du høster, som du sår. Mine priser er ikke de dyreste, men heller ikke de billigste. Du betaler for min viden og min erfaring – og i sidste ende betyder det, at jeg skal bruge kortere tid på tekster, som rammer din målgruppe langt mere effektivt.
 
Er du overbevist allerede?
Hvordan arbejder du?
Arbejdet starter allerede i det øjeblik, du kontakter mig. Jeg sporer mig ind på dit behov, og vi får klarlagt, hvordan jeg skal indhente input. I løbet af få dage modtager du tilbud på mail, og når du har accepteret, sætter jeg mig til tastaturet eller kaster de kreative idéer ud i fri leg. De kan nemlig også opstå på en gåtur, midt i en drøm, en snak med en god samarbejdspartner, en avisartikel eller i mine hænders sved i dejskålen. Som kreativ er man konstant på arbejde, selvom det ikke altid ser sådan ud. Når første udkast sidder i skabet, får du teksten til korrektur – ofte inkl. kommentarer og spørgsmål. Vi fortsætter, til du er 100 procent tilfreds, og til slut får du en faktura med 7 dages betalingsfrist.
 
Hvordan ved du, hvordan min tekst skal lyde?
Det ved jeg, når jeg har haft en snak med dig om dit behov. Vi taler strategi, mens min indre stemme snakker om intuition. Jeg kan ud fra dine svar fornemme, hvor du skal hen – og så slår jeg den tone an, der får dig frem mod målet. Selvfølgelig tager jeg hensyn til dit eksisterende brand, men jeg tør også foreslå stilmæssige kvantespring, hvis jeg vurderer, at du har brug for det. Selve indholdet og struktureringen af budskabet handler om logik, og sådan noget har man styr på, når man er en erfaren tekstforfatter. 
 
Hvad skal du bruge fra mig?
Jeg vil hellere have for meget end for lidt: Alle dine tanker om, hvad der fungerer, og hvad der ikke fungerer, i din nuværende kommunikation. Henvisning til hjemmeside og evt. link til nyt design. Tidligere tekster, pressemeddelelser, jobannoncer, billedmateriale, notater om stilønsker, målgruppeanalyser, produktoversigter og visioner for fremtiden. Er det en hjemmeside, du mangler tekst til, så vil jeg gerne se et sitemap – har du ikke ét endnu, så hjælper jeg dig med at få et på plads ud fra de ting, jeg har modtaget. Beundrer du en konkurrent eller en helt anden type leverandør, så lad mig endelig vide, hvem det er. 
 
Hvor lang tid tager det at skrive min tekst?
Det kommer selvfølgelig an på opgavens størrelsen og min kalender. Men jeg er fleksibel og bestræber mig altid på, at du får teksten inden for den ønskede tidsramme. Er dine krav helt urimelige, kan der forekomme hastetillæg på op til 1.500 kr.
 
Løser du andre opgaver, end dem du har nævnt under Ydelser?
Ja da, hvis jeg mener, at mine ord og min stil passer til området. Jeg har bl.a. skrevet tekst til radio- og bannerreklamer, lavet outdoorkampagner, direct mails, festsange, jobannoncer og -ansøgninger. Det er ikke farligt at spørge – du kan i værste fald kun få et nej. 
Skriver du også på engelsk?
Både og. Jeg kan skrive korte katalogtekster og catchy headlines til annoncer, men af hensyn til min faglige stolthed kaster jeg mig ikke ud i store, forkromede brødtekster. De stiller nemlig krav til grammatikken, som jeg ikke har forudsætningerne for at indfri korrekt. Enten kan jeg få længere tekster oversat, eller også kan jeg klæde en engelskskrivende tekstforfatter på til opgaven for dig.
 
Laver du også grafisk design?
Nej, men jeg har et veludviklet grafisk øje og vil meget gerne give mit besyv med. Derudover arbejder jeg sammen med en række sindssygt dygtige designere, som matcher min skrivestil 100 procent.
 
Kan vi mødes?
Gerne! Mange af mine kunder har jeg aldrig mødt andet end i telefonen og på mail, men selvfølgelig vil jeg gerne have ansigt på dig. Er du i nærheden, så kig forbi, eller lad os mødes et sted i Aarhus, hvor jeg også har min faste gang. Ønsker du, at jeg kommer ud på din virksomhed, tager jeg et tillæg for møde- og transporttid på 400 kr. pr. time.
 
Har du flere spørgsmål?