Dine designtekster skal være ligeså lækre som dit design

Kære designvirksomhed, jeg er nok lidt vild med dig på forhånd. Du er vant til at kæle for detaljerne. Du har klare holdninger til stil og udtryk. Så vi har noget musik, vi skal lave sammen!

Når jeg får tekstopgaver for designvirksomheder, så er min opgave ikke kun at beskrive et konkret formsprog. Det handler i lige så høj grad om at krydre med livsstilsstemning, så forbrugerne let kan sætte sig selv ind i interiøret. Jeg har blandt andet beskrevet  Linie designs smukke, håndvævede tæpper – både på dansk og på engelsk, og jeg har hjulpet KEBE med en tone, som har rykket deres brand frem i lyset.

Nogle gange er mit sprog et designprodukt i sig selv. Fx har jeg skrevet teksterne til Brainchilds anledningskort. Det startede egentlig med, at jeg skrev en masse overskrifter, som kunne bruges i alle tænkelige retninger – sjove ordspil, der twister de klassiske designikoner, som Brainchild jo fortolker helt bogstaveligt i sit plakatdesign. Senere blev jeg kontaktet, fordi min geniale leg med ord kunne bruges til endnu mere. Opgaven lød på søde, finurlige sætninger til alle tænkelige anledninger – velkommen til verden, barnedåb, konfirmation, studentereksamen, bryllup, jubilæum – alle årets højtider og livets begivenheder. Sætningerne fås nu på kort i stakkevis.

Tekster, der bliver bidt mærke i

Jeg elsker design. Ikke fordi jeg selv er en mærkevarerytter, men jeg elsker den dvælen, som design har krav på. Forbrugerne giver sig tid til fortællingen. Fordi design fortæller noget om én selv. Det handler ikke kun om en sofa, en kande eller et armsbåndsur. Der er altid en merfortælling. Derfor er det vigtigt, at teksten får skabt den rigtige relation. Hvad er det for en pingpong, en jargon – hvad vil navnet, og hvad fortæller det om sin ejermand?

Min lyd passer godt til design

Jeg er god til de intense øjeblikke. De små glimt. Poesien, som både kan være højstemt, men også kæk som en anden baggårdskat. Jeg er god til det med stemninger. Det er derfor, min lyd er som skabt til designprodukter. Fordi jeg får følelser frem. Jeg vækker noget i folk. Og det er jo det, der er hele meningen med design.

Glade glimt i øjet og små hop på stedet

Se mine andre referencer