Begejstring kender ingen alder

Børneavisen sender en helt fantastisk avis på gaden hver tirsdag. Den er skrevet til børn, og den tager fat på aktuelle emner og temaer på en måde, som gør børnene nysgerrige på den verden, de er en del af. Børneavisen er genial.

Men nu er det jo ikke børnene, der hverken bestiller, betaler, opsiger eller skal fastholdes i abonnementet. Det er forældre, bedsteforældre eller andre gode voksenvenner. Og hér havde Børneavisen en udfordring: Den eksisterende kundeservice havde en kedelig lyd. Samtidig var det også en balance, for kommunikationen skulle heller ikke så meget ned i børnehøjde, at den nærmest blev fornærmende eller plat. Børneavisen ringende derfor til mig.

”Vi er eksperter i at skrive til børn, men vi mangler hjælp til den rette tone of voice til forældre og bedsteforældre, som ejer abonnementet på Børneavisen. Enten er vi for formelle, eller også er vi for ”børnet”. Vi ønsker ingen af delene. Dog må legen og en glad tone gerne skinne igennem vores kommunikation til de voksne. Vi kan fx rigtig godt lide Zetlands kommunikation.” Sådan lød opgaven, og jeg ryddet ud i tunge floskler og ligegyldig kundeservicejargon. Hele e-mail-flowet blev omskrevet let, inspirerende og med en følelse af, at man trygt kan lægge avisen i børnenes hænder.

Besøg Børneavisen
Kattegatcenteret
Naturkraft
Nationalpark Mols Bjerge
Erhverv Norddjurs
Hoptimist
ADAX
Wauw Flødeis
Madame Butterfly
Cold Hand Winery
Malteserkors Gær
Småkageriet
LEDON
Pressalit seats
Linie Design
KEBE
Tradium
Hans Sandgren Jakobsen
GASA Nord Grønt