Grå er det nye sort

De Danske Gærfabrikker ligger i Grenå. Her produceres et utal af gærprodukter til industrien – og selvfølgelig også de små, kvadratiske pakker til detailhandlen. Gær er ikke noget, vi forbrugere forholder os særligt meget til – ud over om det skal være konventionelt eller økologisk.

Gær er gær, og gær er Malteserkorset. Umiddelbart er alt, som de skal være – men vil man være sikker på sin markedsposition også i fremtiden, så må man gå i dialog med forbrugerne og skabe brand awareness hjemme i køkkenerne.

Jeg har givet De Danske Gærfabrikker lyd på Facebook. Jeg har skabt en tone, som udgør deres sociale profil og givet deres reklamebureau en lang række ordspil, som kan bruges i kampagnemæssigt øjemed. Dermed har den klistrede, grå masse fået en stemme. Den er blevet én af vennerne – én, man har lyst til at pingponge med. Også den solgule af slagsen med D-vitamin – et solstrejf i en vandpyt.

En professionel lille klump, som ved alt om bagetekniske finesser og gerne deler bageglæden med alle andre, som har fingrene nede i bolledejen.

Profiltekst (Facebook)

Word board

I samarbejde med Vulkan Bureau

Besøg De danske gærfabrikker
Kattegatcenteret
Naturkraft
Nationalpark Mols Bjerge
Erhverv Norddjurs
Hoptimist
Linie Design
KEBE
ADAX
Wauw Flødeis
Madame Butterfly
Cold Hand Winery
Malteserkors Gær
Småkageriet
LEDON
Pressalit seats
Aarhus HF & VUC
Tradium
Hans Sandgren Jakobsen
GASA Nord Grønt