Grønne bud på hver sæson
GASA nord grønt er en salgsorganisation for 65 af Danmarks førende frugt- og grøntavlere. Organisationen hjælper sine medlemmer med at markedstilpasse produkterne og sørger også for branding, emballage og pr. Jeg hjælper med at finde den tone og stemning, som kan få alt fra stikkelsbær til blandede babysalater på bordet.
Jeg interviewer avlerne og fornemmer deres grund til at avle grønt. Jeg mærker deres passion og omsætter den til tekster med saft og kraft. Fx har jeg sat ord på et funky, sæsonbetonet salatkoncept, som både smagsmæssigt og visuelt sætter skub på salatskålen. Det kræver en emballage, som både forklarer og inspirerer:
”HVER TING TIL SIN TID. SÅDAN ER DET OGSÅ MED SALATER.
Noget forbinder vi med det lyse forår, andet sætter vi typisk på bordet, når mørket har lagt sig, og sneen ligger tungt udenfor. Vi har blandet de lækreste grønne bud på hver sæson. Salater, som netop passer til årstidens smagsløg i både form, farve og smag. Salater, som gør måltidet inspirerende, friskere og mere fristende – uanset om solen står højt eller lavt på himlen. Sæt dig eget præg på din helt egen årstidssalat ved at blande med et par andre sæsonaktuelle godbidder. Skræl, hak, snit og spis – velbekomme!”