Grå er det nye sort
De Danske Gærfabrikker ligger i Grenå. Her produceres et utal af gærprodukter til industrien – og selvfølgelig også de små, kvadratiske pakker til detailhandlen. Gær er ikke noget, vi forbrugere forholder os særligt meget til – ud over om det skal være konventionelt eller økologisk.
Gær er gær, og gær er Malteserkorset. Umiddelbart er alt, som de skal være – men vil man være sikker på sin markedsposition også i fremtiden, så må man gå i dialog med forbrugerne og skabe brand awareness hjemme i køkkenerne.
Jeg har givet De Danske Gærfabrikker lyd på Facebook. Jeg har skabt en tone, som udgør deres sociale profil og givet deres reklamebureau en lang række ordspil, som kan bruges i kampagnemæssigt øjemed. Dermed har den klistrede, grå masse fået en stemme. Den er blevet én af vennerne – én, man har lyst til at pingponge med. Også den solgule af slagsen med D-vitamin – et solstrejf i en vandpyt.
En professionel lille klump, som ved alt om bagetekniske finesser og gerne deler bageglæden med alle andre, som har fingrene nede i bolledejen.
Profiltekst (Facebook)
Word board
I samarbejde med Vulkan Bureau